tisdag 29 september 2009

Morgonpromenad


Godmorgon alla glada!
Idag "skolkar" jag lite lätt... tanken var att jag skulle hinna städa och träna kettlebell istället för att gå på en föreläsning som inte kändes jättelockande.
Igår ringde de från Plus och behövde hjälp i receptionen - självklart tackade jag "JA" och börjar där kl 12.00 idag. Alltså blir det ingen kettlebell och antagligen ingen städning heller.

För att få ut lite mer än bara jobb av denna dag så ställde jag klockan på 07.45, dags för höstens första morgonpromenad. När klockan ringde ville jag helst bara ligga kvar men jag tog mig själv i kragen och gick upp. Snaskade i mig ett päron och drog på mig varma, goa kläder.

På min datorns skrivbord ser man aktuell dagstemperatur där man befinner sig och den funktionen tackar jag för idag. Solen sken in genom fönstret och jag tänkte att det var härligt ljummet ute, nopp, nix, nej, endast 0 grader, brrrr.


Frisk härlig luft mötte mig när jag öppnade ytterdörren och min idé kändes bättre och bättre ju längre jag kom längs vår kära kanal. Dimman började lätta över vattenytan och det bolmade rök ur min mun vid varje andetag. Ljuvligt!

Rundan tog lite drygt 60 min och nu sitter jag här med en kopp chaite och två smörgåsar med leverpastej.... tänk att det kan smaka så mycket godare när man varit ute innan.
Det får jag göra om!

En höstbild som togs på en annan promenad. Hagaparken i Stockholm den 13 sep 2009.

Inga kommentarer: