söndag 17 januari 2010

Klassisk stil

Sådär, då har jag en mil till i benen =)
Det var helt perfekt väder för längdskidor idag och jag njöt varje minut. Om det var vackert sist så var det ännu finare så här på kvällen. Väldigt fridfullt och trots att svetten sprutade och jag kämpade med mina tekniker så kändes rundan mer som avkoppling. Skönt efter en hel helg med info, prat, ansvar och planering.
Jag är väldigt tacksam för att Jon följde med. Första varvet stannade han till titt som tät och hjälpte mig att få till den klassiska stilen. Det är rätt komiskt ändå, har hela helgen påpekat takten för mina boxingdeltagare; hitta 1:an, jobba med musiken osv. En timme senare är jag i skidspåret och har ingen takt ALLS. Stavarna gick i en takt och benen jobbade helt frenetiskt... hahahaha. Efter ett tag fattade kroppen och då blev det lite bättre flyt, nu måste jag få ordning på saxandet (?) i uppförsbackarna. Nu går jag på sidan av foten och det sliter på fotlederna.
Efter en mil satte vi oss i vindskyddet och njöt av varm choklad och frökusar med sallad, ost och paprika. Mums, galet gott med mat i det fria.
Ska försöka planera in fler pass så snart som möjligt, måste passa på så länge det finns snö.

Väl hemma tog jag en alldeles för lång dusch och medan jag torkade och smörjde in kroppen började jag titta på Bodycombat-dvd'en inför passet imorgon. Jag måste ha somnat i soffan för helt plötsligt var det redan låt nr 6, jag var väldigt torr och klockan mycket mer än tidigare.
Inte så bra för min planering men väldigt, väldigt skönt.
Hungern gjorde sig påmind och jag ska nu slå mig ner framför tv och kolla på dvd'en EN gång till (helst en hel nu då) tillsammans med nachochips, champinjoner, gurka och tacoköttfärs blandat med cremefraiche/philadelphia. Ett stort glas Ramlösa granatäpple för bli pricken över i:et.
Jojjo vill gärna se del två av Johan Falck så förhoppningsvis är jag klar med alla måsten om en timme och kan joina henne i soffan.... vore VÄLDIGT skönt.

Inga kommentarer: