söndag 19 september 2010

Host host

Sitter här i en rökig och väldigt illaluktande lägenhet och försöker få ihop ett akut blogginlägg.
För cirka en timme sedan kom jag hem från min syster, Mattias och syskonbarnen. De har varit i Grekland i två veckor så ett litet besök hos dem kändes väldigt behövligt. En kanontrevlig kväll med mat, lite bus, nattning och slutligen tid att pratas vid.
Hur som helst. När jag kom hem satte jag på min dator för att lägga över bilder från dagens äventyr (kommer mer info i nästa inlägg). Lite frusen och mysig bestämde jag mig för att dricka en kopp varm oboy under tiden som jag sitter vid datorn. Hällde upp mjölken i kastrullen, satte på plattan och slog mig ner vid datorn för att bara lägga över bilderna. Jag fastnade! Bilderna lades över, jag kollade igenom dem, sorterade dem, döpte om dem osv. Precis när det projektet är avklarat känner jag en ganska stark röklukt och ignorerar den. Vid nästa andetag är den lite skarpare och då kopplar min långsamma hjärna. MJÖLKEN!!!!! HEL&¤%&/&%¤!!!
Närmare 40 min har den stått på!!! Oh my god!
Pulsen steg från behagliga cirka 55 till garanterat skyhöga 200 slag/minut. Jag sprang ut mot köket och möttes av ett rökmolmn och ett mycket dimmigt kök. Panik, men jag lyckades grabba tag i en grytvante, slet av kastrullen som vilken sekund som helst borde han antänt, fick på fläkten och öppnade fönstren.
Det var inte en mjölkdroppe kvar kan jag säga och den kastrullen kan inte användas mer. Vad gör det? Ingenting! Någon minut och mitt kök hade inte gått att använda mer.
Hur kunde jag glömma det så totalt!!!???
Inlägget som jag hade tänkt skriva ikväll/inatt får vänta. Nu är jag för uppspelt för att kunna koncentrera mig. Var är min brandmanskombo när jag behöver honom??
Var är min brandvarnare?
Var är mitt minne?

Jag tror jag behöver sova. Det har varit en lång dag men jag är stolt och taggad inför hösten, vintern. Nyfiken? Läs inlägget jag skriver imorgon i samband med frukost (ej varm oboy)!

Inga kommentarer: