söndag 2 december 2012

Vintern är här

Vacker entré hemma hos Victors kompisar! 
Vintern är verkligen här. Tjockt lager med snö, flera minusgrader, julmusik på, pynt i de flesta fönster och en rejäl förkylning. Fortsätter att hålla mig borta från träningen, i varje fall idag också.          I morgon är det dags för BodyCombat igen och förhoppningsvis orkar jag även gå på crossfit efteråt. Hoppas!!
Gjutning av ljus pågår! 
Igår kväll när Victor kom hem så åkte vi till hans kompisar som har en mycket trevlig tradition i form av pysselkväll med glögg och pepparkakor. Vi skrev några julkort, Carro gjorde tryffel, vi gjöt ljus (nej, inte stöpte, vi gjöt), några gjorde garntomtar, jag & Victor bakade heta peppisar, några drack vin och flera av oss tog ett dopp i badtunnan på tomten. Jag tvekade ett tag eftersom jag är förkyld men vad fasen, har man möjligheten så måste man ju ta den! Drog på mig baddräkt, mössa och badrock och trippade ner till tunnan. Åhhh så skönt! Stjärnklar himmel och -10 grader. Jag vill också ha en badtunna! Victor har talat om det men jag har hävdat att det är onödigt. Hur kan jag tänka så?
Vi njöt en liten stund men 34 grader var lite för varmt för mig och Carro och vi kom på oss själva med att hänga ut över kanten för att kyla ner oss. 30-32 grader hade nog passat oss bättre.
Lovely! 
Tjorven - en vacker och snäll hund. Tyvärr är jag ändå rädd för hundar så jag håller mig på behagligt avstånd! 

Idag har jag en sån där skön dag när man får gjort en massa saker som man vill få gjort: 
- pyntar 
- pluggar
- bedömer elevernas analys av rörlighetsträning
- rensar i källaren
- tvättar
- dammsuger
- organiserar mina foton
- tittar på den nya Combat-dvd
- ser över TKSKs ekonomi
- lyssnar på playlist med shufflemode och hittar en mängd låtar jag inte hört på länge!! 
(kom bland annat in på en jullista och hörde en låt med Johnny Cash som är riktigt mysig)


Vintern är vacker och jag bjuder på lite vintriga bilder... mest för använda alla bilder jag tar. 
Vårt äppleträd 1 dec 2012 
Jag inser att bussen passar bättre än min humla 29 nov 2012 
Göteborg är inte så snöigt men Post Hotel Clarion är juligt ändå =) 27 nov 2012

Idag hittade jag de Lovika-vantar jag stickade i år 9. Oj så stolt jag var då, och nu!
Och nu lite foton på julinredningen... so far!
Ett av våra köksfönster - vår första gardin i köket blev en julgardin!
1:a advent och första ljuset är tänt! 
I köksfönstret vid diskhon står nu en oljelampa och en väldigt lång tomte - trevligt med lite sällskap när man diskar

Inga kommentarer: