tisdag 29 september 2009

Skyldig till mord?

Godafton!
Har precis avnjutit en kopp te framför datorn efter en lång dag på jobbet.
När jag hällde mjölk i koppen såg jag en intressant liten faktaruta på mjölkpaketets baksida.

"Nästan alla fåglar är väldigt allergiska mot avokado"

När jag var yngre hade jag en undulat som hette Birdie. På min 14-årsdag låg han död på botten i buren och jag blev helt förkrossad. Jag minns det som igår, jag lyfte på filten som låg över buren för att visa honom mina nya fina Puma-byxor och där låg han blickstilla..... snyft! Jag ville gärna bjuda min lilla undulat på lite godsaker titt som tätt. Gurka och salladsblad var hans favoriter.... tänk om jag någon lyxade till det med en bit avokado och att det var det som utlöste hans död! Urrrgghh!

Inga kommentarer: