torsdag 24 december 2009

Dan före dopparedan

Onsdag den 23 december börjar gå mot sitt slut och jag tror jag har läget under kontroll.
Var ruskigt trött imorse och snoozade nog fem gånger. Lite stress till jobbet vilket såklart medförde två "olyckor":
  1. Skivan med mitt nya cykelpass blev fel - vissa låtar var inte MP3 utan något annat och kom inte med på skivan. Grrrr!
  2. Hade lovat Jojjo att komma förbi med en ingredienser till Janssons men glömde det såklart - kan du förlåta mig?

Jobbet flöt ändå på bra (mycket tack vare alla chokladkartonger och godisskålar) och jag imponerades och förfärades över vad folk köper i julklapp till varandra. Vi sålde hur många presentkort som helst och inte på småsaker, nej nej.... nu snackar vi fina presenter. Årskort till gym och bad, massage, badkort, personlig träning osv. 4000:- bara så där, tur att jag är singel!!!

17.00 fick jag smita ifrån receptionen en liten stund för att köra ett spinningpass med de 11 tappra själar som övergav julpysslet där hemma en liten stund. Så här såg jag ut efteråt: Svettig och go stängde jag receptionen och räknade kassan. Snabbt hem för en dusch och myskläder och sedan skjutsade Jojjo mig och Sevim till Homie och Mika för uppesittarkväll. Samma visa varenda gång med det där förbaskade BingoLotto - man väntar och väntar men vinner ingenting. Attans - det hade suttit väldigt fint just nu. Trevligt hade vi i varje fall och om jag inte mått illa av allt ätande tidigare i veckan så gör jag det nu. När Sevim gick igång med sina historier som jag redan hört 118 gånger så smockade jag istället... det finns inget stopp på hennes prat och inte på mitt ätande så det var superkombination. Kolla in det här snaskbordet, typ tomt när vi gick - förstår ni att jag mår dåligt?

När vi tröttnat på den buktalarens apa spelade vi en omgång av Helballa 80-talet. Ett spel som Homie och Mika fick i julklapp av Sevim. Jäkligt roligt men det märktes att jag är några år yngre än dem. Trodde jag kunde mitt 80-tal men icke. Sevim däremot regerade FETT mycket, eller jag menar BAUTA mycket (som man sa på 80-talet). En hel del minnen och många goda skratt trots att vi spelade en kort stund. Självklart måste detta spel bli dagens vara:

Yenka, bugg, shock eller dance,

Abba sjöng: Take a chance

Långtradare eller bara en kyss,

80-talet hade Ryska Posten som hyss.

Vi tittade på program som hike,

BMX var en mycket cool bike.

Under kvällen bytte jag och Homie vår jultrosa och i år överträffade hon sig själv. Behöver jag förklara mer än att hon införskaffat den på ett sexparty? Var är tyget? Hahahaha....

Nu ska jag slå in mina sista julklappar och sedan börja rimma till dem, har helt glömt det dessa dagar när jag istället börjat rimma på varorna från SG. Förhoppningsvis har det varit en bra uppvärmning.

PS: Vet ni vad, nu är det julafton. GOD JUL!!!!

Inga kommentarer: