fredag 1 januari 2010

1 januari 2010

Första dagen på detta nya årtionde börjar gå mot sitt slut och snabbt kan jag konstatera att året börjat väldigt behagligt. En tallrik gröt till frukost och sedan ut med julgranen. Tog sin lilla tid att få ut den till innergården och sedan sopa upp alla barr i trapphuset, men nu är det gjort. GÖTT!!
Övriga julsaker får dock vara kvar ett tag till, det är så mysigt med alla ljus och tomtar. Speciellt nu när vi har sådant underbart vinterväder utanför fönstren. Jag har haft vinter och fjällkänsla hela dagen och kanske är det därför jag strosat omkring i mitt underställ och mössa tills nu när pyjamasen åkte på. Underbart, skönt och värmande.

För att få lite inspiration till det sundare livet och för att för en gångs skull vara ute i tid, så har jag kikat igenom det nya Combatprogrammet på medföljande DVD. Ska bli grymt kul och nu 2010 är det slut på att öva hela natten kvällen innan. Det ska ske i förväg. Det är banne mig ett löfte!

Vid 18-tiden gav jag och Jonas oss ut i snö"dugget" (lite småflingor dalar ner från himlen) och vi gick en härlig promenad upp till Anders och Cicci för att hämta hem Jonas bil. Anders kom och mötte oss och vi njöt verkligen av vår omgivning. Sagolikt vackert med alla snötyngda knän. Jag försökte förstås fånga miljön på bild men det gick väl sådär. Nästa jul ska jag införskaffa i en systemkamera! Ett måste!
När vi hade hämtat bilnyckeln kom Anders på den briljanta idén att vi skulle testa den närliggande pulkabacken. Jonas och jag var inte svårövertalade och ivriga som barn pulsade vi fram i snön för att komma till den gigantiska backen. I varje fall om man ska tro Anders, som började försiktigt med att starta i mitten för att inte få för hög fart.
Vi gjorde några åk var och sedan beslutade vi oss för att samla ihop ett gäng imorgon och åka på allvar. Jippi, en liten vinterutflykt med varm choklad och ostmacka, håller tummarna för att det blir så. Vill ni med?
Längtar redan =)

Resten av kvällen har jag umgåtts med Jojjo som idag kom hem från nyårsfirande i Norge. Vi har slappat i soffan och kikat på Olycksfågeln. SVT delar såklart upp sina filmer i två delar och därför kommer vi nu sitta bänkade framför TV'n även imorgon. Det var ju i slutet man började ana hur allt låg till. Nåja, jag ska ändå plugga imorgon så det passar nog bra.


Innan Jojjo skulle gå hem visade jag henne ett spel på internet. Världens tråkigaste egentligen men jag har verkligen fastnat och kan lätt spela 10 gånger i sträck, även fast klockan är alldeles för mycket. Bejeweled 2 heter det och man hitter det på http://www.king.com/. Vem fastnade?
Jojjo, såklart! Hihihihi.


















2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det vackert med snötyngda knän! hahahahaha! God fortsättning på det nya året kära tvilling! Kramar Linda.

Pappi coolo sa...

Haahahhaa... våra knän var i och för sig ganska snötyngda när vi hade åkt klart =)