onsdag 13 januari 2010

EGO

Tror att examinationen idag gick bra. Inte kanon men helt klart godkänd, hoppas jag. Det är ett spännande fenomen det här med muntlig redovisning och hur olika vi använder powerpoint. Tanken är att det ska vara ett hjälpmedel men tyvärr blir det ofta tvärtom. Det är många som skriver ner ALLT i sin powerpoint och sedan läser innantill ifrån skärmen istället för ifrån sin papper. Nästan mer irriterande för vi som åhörare kan då läsa oss till allt som kommer att sägas tappar fokus. Sen finns det alltid någon besserwisser i gruppen som ser allt i vitt och svart; så här är det, alla gör så här någon gång, förklaringar på allt och pratar högt och tydligt. När man sedan funderar på vad personen egentligen har sagt så är det inte mycket som stämmer.
Känner ni igen detta från er skoltid eller kollegor?

Efter vår examination tyckte jag och Anna att vi var värda en lunch på stan och på väg till Shangri-La gick vi förbi gamla Smulan. I måndags hade det öppnat en ny pastarestaurang där vid namn Piccolo. Vi testade och blev mycket nöjda. Inte fancy för fem öre men den fullkornspasta med kyckling och curry som jag åt smakade riktigt bra. 49 kr inkl sallad, bröd och kaffe är ett mycket bra pris. Try it!

Planen var att gå på möte på Plus och sedan jobba på SG, men när jag kom hem och skulle börja städa gick musten ur mig. Jag tänkte på vår stresshanteringskurs, lyssnade på min kropp och kröp ner i sängen med min bok. Läste två kapitel och sedan stensomnade jag och slumrade till och från i drygt tre timmar. Gick upp strax efter 18 och började då städa ut julen. Jag har antagligen feber för en runda ner till källaren och tillbaka fick svetten att rinna... suck.

Spännande


Jag får avvakta med städningen och ta ryggläge igen.... Godnatt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Klart vi belv godkända. Så illa var det väl inte om man jämför. Krya på dig!
Anna