måndag 19 april 2010

Piggelin

Jo, men visst Piggelin är helt klart en underbar klassiker... kanske inte på vintern men till sommaren är den riktigt smarrig. Nu var det dock inte glass jag skulle skriva om, utan mig själv.

Någonting har hänt och jag har blivit väldigt morgonpigg. Jag brukar i och för sig aldrig ligga kvar i sängen i flera timmar men det senaste har jag liksom velat gå upp direkt när jag vaknar och inte legat kvar och dragit mig. Jag studsar nästan upp...

En annan skum sak är tiden jag alltid kollar på klockan.
En mycket lång period slog jag alltid upp ögonen 07.31 och somande sedan om. I två-tre veckor har jag börjat öppna ögonen kl 06.31 istället. Har det med sommartiden att göra?
Vet itne riktigt varför jag sitter och skriver om detta, antagligen för att jag gick upp tidigt och inte börjar jobba förrän klockan 11.oo. Vad ska jag göra fram tills dess?
Väskan är packad, disken diskad och jag kan inte bädda förrän Tomas har gått upp.

Aha, det är nu man ska passa på att piffa till sig??!!
12 grader varmt enligt termometern... kanske dags för lite vårkläder?
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: