tisdag 21 september 2010

Fläng

Jag har en förmåga att flänga runt från det ena stället till det andra men idag blev jag nästan trött på mig själv. Områdesarbete i skolan hela dagen vilket innebär att eleverna sitter på lite olika ställen och jobbar med ett större område under längre perioder. För tillfället gör de t.ex egna partier med valaffischer, 1-minutstal, reklamfilm osv. Mycket rörelse för att hinna se alla elever.

Cyklade så snabbt jag bara kunde till Folktandvården på Sylte för en undersökning. Skummaste besöket någonsin. Min tandhygienist gjorde mest reklam för tandförsäkring, pratade om jobbet och gav mig prover på plackers och tandkräm. Jag nämnde att jag hade lite ont i en tand och utan att ens kolla bokade hon in en tid för lagning. Hon anade att det var ett litet hål...?? Hmmm. Sedan fick jag gapa och så petade hon på 3-4 tänder och gav mig två flourtabletter.

Snabbt hem för att packa om väskan och lyssna igenom styrkamusiken. Sedan till Plus för att ha Styrka-pass. Första gången med detta programmet och det gick finfint. Härligt för kroppen med en genomkörare åtminstone en gång i veckan. En halvtimme senare hade jag ett boxpass. Härliga deltagare och jag testade några nya tekniker som togs emot positivt.

2 minuter i duschen innan jag hoppade upp på cykel igen och cyklade till Halvorstorp där arbetslaget hade en liten träff. Jag hittade rätt och fick både mat, äpplekaka och lite rödvin. Perfekt!
Vi skulle ha jobbat men såklart blev det småprat om lite allt möjligt in emellan.... Trevligt.
Nästa gång blir det hos mig.

Nu är jag äntligen hemma men nu måste jag stämma av mitt cd-case. Cykelpass imorgon 07.00 och då vill jag ha koll på grejerna innan jag lägger mig. Därför säger jag nu godnatt!
Ibland har man inte tid att vänta på att tvätten ska bli torr i torkrummet (eller så har man ett dåligt torkrum) - då är det bra med en kandelaber.

Inga kommentarer: