söndag 10 oktober 2010

Glasögonorm

Igår hade jag Lena, Lovisa & Erika här på besök. Tre goa tjejer som jag träffade när jag pluggade till idrottslärare på Pedagogen i Göteborg. Det är nu 8 år sedan men vi håller fortfarande kontakten. Härligt! Vi försöker få till någon/några träffar per år och igår var det alltså dags att ses hos mig. Klockan 16.00 klev de in genom dörren, vi åt, pratade, åt, pratade, kollade gamla foton, skrattade och snart var klockan närmare 24. Vad hände där?
En mycket trevlig kväll och vi har redan bokat in en ny träff, 3 januari at Lovisas place :)

En vacker bukett som jag fick av mina gäster... övning på närbild med min kamera :)

Idag har jag, Jojjo, mamma och pappa varit på bilbingon i Vänersborg. En mysig liten familjeutflykt en megakall söndag. Mamma är tröttare än vanligt men hon håller modet uppe och det känns så mycket bättre att se henne utan sjukhuskläderna och en massa slangar. Stark och positiv så smittar hon av sig optimism och det är jag mycket tacksam över. Detta kommer gå fint!

När vi varit på bingon med farfar så har jag blivit väldigt, väldigt trött i ögonen. Idag kom jag ihåg det innan och tog på mina glasögon. Vilken skillnad! Pigg som en mört :) Insåg dock att jag använder dem alldeles för sällan. Knappt att min familj kände igen mig... hmmm!

Vad säger ni? Är jag mig lik?

Inga kommentarer: