söndag 21 november 2010

4-årskalas

Jag har sammanfattat min lördag i ett litet collage och berättar om dagen utifrån dessa bilder i tur och ordning; uppifrån, vänster till höger.

  1. Vänster övre hörn: Saga fyllde 4 år i torsdags och idag kl. 15.30 firade vi denna lilla prinsessa. Här har hon dragit på sig sin princessdräkt som hon fick av mamma och pappa (mina föräldrar) och är i full färd med att slita upp nästa paket.
  2. Övre raden bild 2: En glad tjej vid fikabordet. Det är härligt när alla andra står upp och sjunger så ofalskt det går.
  3. Övre raden bild 3: "Vadå? Ska man önska sig något men inte berätta det för någon?" Det blev många frågor när Saga lyckades blåsa ut alla ljusen men sedan inte fick berätta vad hon önskade sig. Hon bestämde snabbt; "det får man visst!"
  4. Höger övre hörn: Lördag morgon började med veckans första träningspass. Jag var lite nervös och vågade inte köra på fullt ut men både jag & Homie tog oss igenom vårt kettlebellpass och jag är nöjd. Än så länge känns det bra, puh! Mika var också med och tränade men han gjorde ett eget litet program.
  5. Vänster nedre hörn: Ljusutblåsning gick fint och den ljuvliga barnkalastårtan smakade riktigt gott. Det fanns även en tårta med ledsen mun (viktigt) och i näsborrarna var det lite grönt snor. Har jag någonsin haft tårtfantasi? Öhh, nej, men det här var ju kul :)
  6. Nedre raden bild 2: Någon dag i veckan kom min leverans från www.kettlebells.nu. En sprillans ny Competition kettlebell i rätt modell och vikt inför tävlingen. Jäkligt surt att jag inte kan påbörja min hårdträning men jag får lösa det på något sätt. Korta intervaller kanske kan vara ett alternativ. Visst är den fin?
  7. Höger hörn: Prinsessan Saga har krupit in i sitt nya prinsess-slott och utanför vaktar store, starke Zacharias. Herregud, han har verkligen blivit en stor grabb nu. Sparar ut till en egenvald frisyr, läser böcker och kommer med kloka råd och fakta till både lillasyster och oss vuxna.
Resten av denna lördag har jag kombinerat jobb med tv-tittande. Började med att slappa i soffan framför Sex and the city 2 och därefter blev det "Så mycket bättre" och skrivande av positiva omdömen i elevernas bedömningsmappar. Gött! Har fört in det mesta i datorn och kunnat rensa riktigt ordentligt bland alla papper.
Nu ska jag sova men först två låtar på Spotify:
Airplanes med B.O.B feat Hayley Williams - har inte tröttnat ännu
I dina ögon - Shirley Clamp - svensk version av True Colours som jag hade som stretchlåt på mina vattengympapass i Thailand, minnen!!


1 kommentar:

Pappi coolo sa...

Klickar man på bilden så blir den större =)