lördag 11 december 2010

Annorlunda uppladdning

Idag är det alltså dags, SM-final i kettlebell.
En dag jag vetat om i nästan 3 månader men inte riktigt tänkt på tills för cirka två veckor sedan.
Jag är inte förvånad... jag har någon skum grej för mig inför utmaningar. Jag fötränger dem och börjar träna i sista stund. Antagligen för att jag inte ska bli besviken ifall det går dåligt. Jäkligt dum plan! Tänk om jag hade tränat 15 gånger istället för mina 4. Då hade jag inte behövt sitta här i ovisshet. Jag är världens bästa förlorare och jag ser det mest som en kul grej så det känns ganska lugnt. Självklart hade det varit kul att vinna, speciellt då det verkar som att alla runt omkring mig har skyhöga tankar om min förmåga. Peppande och nervöst!

Hur har jag laddat under veckan?
* Tyvärr väldigt lite sömn
* Bytt bort lite pass för att låta kroppen vila
* Börjat tänka på tävlingen ordentligt
* Ätit kladdkaka två gånger :)

Igår var det personalfest på Arena Älvhögsborg och för mig var det en självklarhet att gå dit. Kanske inte den vanligaste uppladdningen men jag tror att det kan ha varit den absolut bästa.
Förutom att jag grundat med en massa mat så har jag fått mer pepp och tilltro än vad som är möjligt. 5o härliga människor som planterar positiva tankar i mitt huvud och gång på gång pushat och berömt. Tror jag var några meter längre när jag traskade hemåt, och då inte på grund av skornas klackar :)

Vi är ett galet, härligt gäng och det är alltid lika trevligt när vi ses. Jag skulle gå hem senast 22 men blev kvar till 00.00 Då tog jag mig i kragen och sa godnatt!

Nu kommer Elin & Mika om en kvart så jag hinner inte berätta om den kvällen nu. Antagligen kommer det upp lite bilder och mer info ikväll EFTER en obligatorisk uppdatering om tävlingen såklart!

TJOHOO!

Inga kommentarer: