onsdag 15 december 2010

Fitnessfestivalen - forts KB-SM

Var tar tiden vägen...? Jag hinner knappt gå upp innan jag måste lägga mig igen.
Ändå går jag upp tidigt och lägger mig alldeles för sent. Tror klockan varit över 00.00 varje kväll den senaste månaden. Inte bra, gäsp!

Efter tävlingen i lördags åkte jag hem och sov i nästan 2 timmar för att sedan gå upp och piffa mig lite. Annelie, Jocke & Torbjörn var på Buddys och bowlade och vi hade bestämt att mötas när de gick till Butlers vid 23.30. Jag var galet seg men ville ändå fira lite och inte bara ligga hemma i soffan. Kvällen på Butlers var riktigt trevlig, småpratade med allt och alla och blev lite firad. Nice!

Kom i säng närmare 03.00 och 07.00 ringde klockan. dags att gå upp igen. Jag valde nämligen att följa med Daniel till Fitnessfestivalen för att se honom tävla. Höll mig återigen vaken i bilen och tyckte att vi kom fram väldigt snabbt. Kändes skumt att vara vid sidan av när alla skulle väga in sig och ladda upp. Jag blev faktiskt lite sugen på att vara med igen... 24 kg är dock för tungt, än så länge :)
Information & teknikgenomgång
Tröjorna vi fick... tyvärr är min lite liten!
Domare & tidtagare. Jesper på bilden gjorde 145 reps med 24 kg.
Daniels familj & hejarklack (+ Jespers fotande flickvän)
Tog mig an rollen som paparazzi och fotade alla tävlande och lite smått och gott runt omkring. 11.15 var det Daniels tur. Han och två andra klev upp på den stora exposcenen och intog sina platser. Han såg riktigt taggad ut och satte igång i ett bra tempo och med supersnygga tekniker. Efter 3 minuter hade han ledningen och vi tjoade glatt i publiken. Helt plötsligt händer något som inte får hända. Daniel tappade sitt klot. Mitt i baksvingen, bara så där. Plopp! Där låg klotet på golvet och reglerna säger att man då är ute ur tävlingen, man får inte ta upp klotet och börja om. Fy fasiken vad snopet, förargligt och sorgligt. När han klev av scenen rann det tårar längs kinderna på hans yngsta dotter som pekade på sin pappa. Snyft! Då brände mina tårar också, blödig som man är liksom.
Snygga tekniker någon halvminut innan klotet tappas.
Daniel är bra människa och han tog det hela som en man. Han ska delta i en Kettlebell challange camp i januari och kommer sedan vara en grym coach, både till sig och själv och till andra. Jag kände att jag hade fått nog av mässan så när vi pratat igenom vad som hände (antagligen för hårt lindade handleder) så gick jag en promenad in till Nordstan/Femman för att börja kolla på lite julklappar. Det gick sådär. Larmet pep i varenda affär jag kom in i och till slut fick jag hjälp att kolla vad det kunde vara. DATORN!!! Tydligen kan laptops aktivera larmbågar. Jag gillar inte när alla vänder sig om och tittar på mig som att jag är värsta tjuven så jag avstod från shopping. verkar som det får bli akutshopping på Åhlens på julafton för mig. SUCK!! Tog ett ganska tidigt tåg hem men blev såklart sittandes i Sjuntorp i nästan en timme på grund av vagnfel. Ovanligt! Lyckades haffa en buss i samma sekund som jag klev av tåget så jag hann precis hem till Lextorp för att titta på mina syskonbarn när de skulle lussa för oss. Det gick sådär, de vill helst inte sjunga på beställning. Men söta var de.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt roligt att du vann tävlingen, kanske man kan skryta med att man känner en tjej som vunnit ;-) Blir det fler gånger skulle det vara kul att komma och heja på dig!

Själv har jag inte ens provat på kettlebell, men nu är det väl ett måste när man kan få bli tränad av en mästarinna! Ha det gott och sov ut ordentligt i helgen så du orkar med julen :-)