onsdag 8 december 2010

Sista träningen

På lördag är det dags för kettlebell-SM och på inrådan av mina kära kollegor (samt mig själv) så har jag bytt bort mina pass den här veckan för att inte slösa kroppens krafter på annan typ av träning. Igår slappade jag därför i soffan hela kvällen och idag hade jag enbart mitt boxingpass. Det är inte så krävande att instruera det.
Efter boxingen gick jag in till Daniel på gymmet för att köra igenom tävlingsmomentet en sista gång, på allvar. Diverse krämpor blev mentala hinder och istället för att pumpa på i 10 minuter så finslipade vi lite på tekniken. En fråga jag måste ställa till mig själv:
Varför gjorde jag inte det för 7 veckor sedan?
Jag märkte ju tydlig skillnad på 5 minuter. Grrrrrr.

Jag har läst på en av deltagarnas blogg att hon har pressat sig till 169 reps i veckan. FAN!
Jag hade 160 rep som ett ok mål men det går ju inte nu.
Eftersom jag bara körde två minuter per arm + en omgång med 1 minut per arm så ökade jag mitt tempo idag och då fick jag till 170 tempo (alltså 17 reps/minut).
Tänk om jag skulle kunna få till ett bra flyt och en adrenalinkick som heter duga på tävlingen... då kanske det skulle kunna gå... kanske! Min lilla hejarklack (Elin & Mika) får pusha mig.
När jag kikar på videon tycker jag att tekniken ser helt ok ut.
Mina överarmar ser dock inte så mysiga ut efteråt. Jag låter tydligen mina axlar ta emot smällen på vägen ner. Haahaaa.... sensuellt om man ska ha ärmlös klänning.


Inga kommentarer: