onsdag 26 januari 2011

1/30 Min träningsbakgrund

Ojoj.... höll på att glömma bloggutmaningen redan så här dag 1.
Har hållt på med det där jäkla filmklippet i några timmar. När jag väl fått upp det på youtube för att lätt kunna länka det till bloggen så får man tydligen inte ha en låt i bakgrunden och filmklippet blev spärrat. Grrrrr. Får se hur jag ska lösa det hela. Blir inte riktigt samma feeling utan musik.

Hur som helst; bloggutmaningens första inlägg ska handla om TRÄNINGSBAKGRUND.
  • Cirka 7 år gammal började jag i NIF-gymnasterna men det blev ingen långvarig karriär. Vet inte riktigt varför men jag slutade och började i ...
  • Ridning. Jag tyckte det var jättetrevligt i stallet och tyckte om att rykta hästen, kratsa hovarna osv men en dag skulle jag rida på hästen PLUS och när vi travade runt så fint och lätt så började han att galoppera = jag slutade.
  • För att följa min otroligt duktiga storasyster i fotspåren så började jag sedan i fotboll i IFK Trollhättan. Jag skulle ha samma nummer som Annelie, nummer 7, och samma position, yttermittfält. Tyvärr innebar detta också höga förväntningar. Ojoj... nu kommer en till! De blev snabbt besvikna. Jag har ingen bollkänsla. Älskade träningarna men tyckte inte om matcherna. Speciellt inte när vi skulle möta Skoftebyn. Alla snygga tjejer spelade där vilket gjorde att alla snygga killar kom och kollade. Bläää.
  • Jag provade som 14-åring på workout och föll direkt. Jag hamnade återigen hos NIF-gymnasterna och körde på flera gånger i veckan. Det blev workout, stepup, aerobics m.m och jag avvecklade fotbollen undan för undan.
  • Hängde senare på dem som skulle börja träna tävlingsaerobics men mina benhinnor lade av så jag fick coola ner träningen lite grann.
  • Som 16-åring blev jag instruktör i Kidsaerobic och på den vägen är det.
  • 200o blev jag instruktör på Arena Älvhögsborg och där kör jag det mesta inom gruppträning.; aerobic, step, styrka, cykel, box, combat, kettlebell.
  • Försöker hitta nya utmaningar såsom simskola, Vasaloppet, löpning, Bodybalance och kettlebell-tävlingar.

Inga kommentarer: