torsdag 27 januari 2011

2/30 I mina öron när jag tränar

Inlägg två i bloggutmaningen ska handla om vad jag lyssnar på när jag tränar och här kan jag fatta mig ganska kort.

Oftast när jag tränar så är det jag som är instruktör och då blir det den musiken som hör till passet. När jag kör BodyCombat eller Plus styrka, som är förkoreograferade pass, så väljer jag inte musiken själv utan får tacka och ta emot. Om jag kör boxing eller kettlebell försöker jag ha lite hårdare musik som t.ex. trance och när jag har cykel/spinning-pass så blandar jag hej vilt. Det blir mycket radiomusik och jag hade gärna hållt mig till enbart "R'nB" om det hade funkat till alla cykelsätt. Om jag mot förmodan är ute och springer eller promenerar (ska bli mer av det i vår) så lyssnar jag på min iPod och där i ligger nästan bara den träningsmusik jag redan nämnt. Jag lyssnar alltså igenom mina pass och övar dem i skallen medan jag är aktiv med annat. En perfekt kombination. Någon extra detalj fastnar alltid.
Igår blev det väldigt annorlunda musik. Jag tog nämligen med mig min lilla systerdotter Saga på familjegympa. Blandade barnlåtar med texter om spöken, tåg, cyklar osv. Annorlunda men kul. Passet bestod av uppvärmning och en massa olika stationer som även var jobbiga för mig. Balans, hopprep, balansbollar, dips, springa, hoppa över och under, stepup, situps osv. Så kul att prova och jag kommer absolut gå med i något sådant om jag någon gång i livet får barn. Urmysigt och väldigt bra.

Inga kommentarer: