tisdag 15 februari 2011

20/30 Det här åt jag idag

Det mest ointressanta inlägget i den där bloggutmaningen men är jag med så får jag banne mig skriva om det jag ska.

07.30 - Två skivor LingonGrova med Bregott Havssalt och en kopp varm Oboy (min stora last för tillfället)
11.30 - En stor portion spaghetti med köttfärssås, isbergssallad, ärtor, tomat, rivna morötter, ett knäckebröd, ett glas mjölk.
15.15 - Ett glas Cocacola och en rejäl bit semlekrans. Fikade hemma hos farfar och man får INTE säga nej där. Det är inte ok någonstans så det är bara att dricka och tugga oavsett vad man själv vill. Idag satt det dock riktigt fint. Första "semlan" för i år. Gott! Skönt att vi kunde pigga upp farfar lite också. Han är rejält hängig efter sin lunginflammation. Han oroar sig dessutom väldigt mycket för farmor som är inlagd på sjukhus med vatten i lungorna. Usch, jag vill inte att de ska åldras mer nu. STOPP!
18.45 - Två geléhjärtan slank ner på Plus efter passet. Vi bjöd på dem igår och det fanns kvar i personalrummet. Attans. De är inte ens goda. Får skylla på coca colan - den fick igång mitt sockerbegär.
21.00 - Två kokta, mosade ägg och en kopp te med lite honung och en skvätt minimjölk.

Intressant?
Bedros - vad tycker du om denna dag, kostrådgivare som du är?

Träningsmässigt så har det blivit ett styrkapass och en del livsfarlig cykling till och från jobb och farfar - inga långa sträckor men ansträngande på grund av fokus för att inte megaramla.
Bilden har inget med inlägget att göra, förutom att det blir lite mer intressant. Efter Solsidan i söndags så tyckte jag att det var ett konstigt ljus utanför fönstret och när jag ställde mig upp och tittade ut så fick jag se detta. DRAMA i "min" korsning och jag har inte hört ett dugg. Kan tyckas hemskt att jag lägger ut detta men jag har läst i tidningen att alla klarade sig med mindre skador. Det är inte första gången det sker saker i denna korsning - när ska folk lära sig att sakta ner och förstå innebörden av högerregeln?

Inga kommentarer: