måndag 21 februari 2011

Jag börjar vackla...

... i min starka kampanj: Våga vägra iPhone.
Jag har varit anti iPhone sen dagen denna telefon kom till världen. Det viktigaste med en telefon är att kunna ringa och skicka sms och båda delarna verkar krångligare med en iPhone.
När jag pratar med personer som har en iPhone så säger jag VA? i varannan mening och det där med touch känns svårare än de tydliga knapparna på min Sony Ericsson. Där kan jag skriva sms utan att ens titta på telefonen och det är bra när man vill få iväg ett snabbt meddelande i farten.
Mitt vacklande började lite smått när min svåger Mattias tog riktigt fina bilder med sin iPhone i somras. Jag tog sedan mitt förnuft till fånga och fortsatte vara anti. Nu i vinter berättade Liza om en mycket lockande APP; om du har din telefon bredvid sängen och pratar i sömnen så reagerar den och börjar spela in det du säger. COOLT!! Jag tror nämligen att jag pratar i sömnen titt som tätt. Detta imponerade men jag har fortsatt att stå på mig, trots att jag har en MacBook, vars musik, almanacka, mail m.m tydligen kan synkroniseras med telefonen. Jag har nu varit hos Pernille, nybliven iPhone-innehavare, i cirka 3 dagar och jag börjar påverkas än mer. Idag har jag till och med varit inne på min Telenor-sida för att se vad det skulle kosta att skaffa en och när jag i så fall kan förlänga mitt nuvarande abonnemang.
Det verkar som att jag får vänta till den 22 augusti och tills dess kanske jag hinner glömma de fördelar jag precis har funnit.
* APP som spelar in när man talar i sömnen
* Synkronisering med min iPod och MacBook
* Grym kalender
* TräningsAPP från Nike
* Bra kamera för foto och filmning
* Lättillgänglig tv-guide, eftersom jag kollar så mycket på tv
* Blogga från telefonen - det vore grymt!
* Stegräknare - väldigt viktigt :)
* GPS!!! Nu är det bara bil som fattas, hihihi.
* Den är faktiskt rätt så snygg....

Nackdelarna är fortfarande att jag tycker touch verkar jobbigt och att det hörs dåligt i samtal vilket är huvudändamålet med en mobil, eller?

HUR TYCKER NI ATT JAG SKA GÖRA?

1 kommentar:

Sofia sa...

Tror absolut inte att du skulle ångra dig om du köpte den. Jag har själv iphone och har (tyvärr) blivit beroende. Spc du som gillar att planera saker och fixa kommer älska den :P Man kan ha koll på allt och kolla upp kartor, något man behöver veta, telefonnummer, ja typ allt. Mobilen har fått en ny innebörd.

Jag tycker iof det är jobbigt att skriva sms, vilket har resulterat i mindre messande och mer telefonsnack. Men annars så har jag inte haft något problem med samtalen.