lördag 14 maj 2011

Fredagsmys längs vägen

Fredag den 13 maj blev en riktigt bra dag.
2 fotbollslektioner, lunch, en lagad cykel, packning och ett grymt kettlebellpass.
Shit vad deltagarna tog i idag!! Jag var också ruggigt laddad :)

En relativt snabb dusch hemma och sedan var det dags att hoppa in i firmabilen (Älvhögsborgs), koppla i GPS'n (bästa uppfinningen), plocka fram lösgodiset, sätta på glasögonen och påbörja resan till Motala och en tvådagarskurs i kettlebell.

Resan tog 3.5 timmar och jag var inte det minsta trött på vägen... var lite orolig för det innan. Antagligen hade jag ett ständigt sockerrus, hihihihi. Dessutom är jag in love med GPS. Det är ju helt ljuvligt att en sån som jag kan hitta vägen med hjälp av en sådan liten mackapär. Tack!

Hur gick då denna resa?
Till en början njöt jag av solen, musiken och våra vackra landskap men sedan kände jag mig rätt ensam på vägen. Hade inte en bil i mitt körfält och mötte inte direkt många heller - fredagsmys tro?
Motorvägen kom och helt plötsligt skulle jag köra i 120km/h - ojojoj, det hari nte hänt många gånger, hahahaha. Till på köpet fick jag köra om X antal långtradare, scary!!
På ett ställe fanns en avtagsfart till Motala men GPS'en visade rakt fram. Jag litade på elektroniken och fortsatte... 30 min av oro men sedan kom det ytterligare en Motala-skylt. Puh! Skönt att ana slutdestinationen då jag började tröttna lite på min skiva som gått på repeat. Några fler textrader har satt sig och jag har haft god tid på mig att sjunga upp :)

För en halvtimme sedan gjorde jag en liten egen incheckning här på Hotell Nostalgi vid hamnen i Motala. Receptionen hade stängt men de hade ordnat en box med mitt nyckelkort i. Smidigt!
Jag befinner mig nu alltså i ett superfint rum med två goa sängar, tv och badrum. Utsikten har jag inte kollat ännu eftersom det är väldigt mörkt men jag tror att den kommer att vara ljuvlig.
2x8 timmar kettlebell väntar så jag säger nu GODNATT!

Inga kommentarer: