söndag 1 maj 2011

Hurtfröken

I slutet av förra veckan njöt jag av mitt arbete extra mycket. Vi hade planerat in konditionsträning i form utav jogging med år 7+9 på torsdagen och år 8+7 på fredagen. Vädergudarna var med oss och vi kunde njuta av ljumna vindar och knallblå himmel.
LOVELY!!
Eleverna samlades på Arena Älvhögsborg och därifrån tog vi oss till Knorren och Lunnen.
Bra centrala områden med jämn, flack mark och ljuvlig natur runt omkring.
Trappträning är bra - men ruskigt jobbigt!
Här höll vi till!
(Inte den finaste bilden, men fotandet var ett bra tidsfördriv i väntan på de elever som gick "powerwalk")
När vi hade sprungit en bit var det dags för styrka... en av mina favoriter är Salamandern. Effektiv, jobbig och bjuder på en massa skratt :)
Vårtecken!

Jag har under dessa dagar känt mig som en sån där typisk, hurtig, idrottslärare som man själv inte tyckte om när man gick i skolan. Joggade fram och tillbaka och kom med uppmuntrande ord till dem som av olika anledningar börjat gå...
- Det här är väl härligt!
- Vilket underbart väder!
- Det kommer kännas såå gött i kroppen när vi är klara!
- Ni orkar till nästa lyktstolpe!
- Bra jobbat!
- Vilket gäng!
Bla bla bla! Fast det kom från hjärtat, jag menade det verkligen och njöt av alla 4 passen, även fast benen började bli väldigt tunga. Ser fram emot fler lektioner som dessa... me like my job!

Inga kommentarer: