måndag 12 december 2011

Skrinning

Idag har jag tillbringat förmiddagen på Slättbergsbanan tillsammans med eleverna i år 9. De fick idag prova på skrinning :) Det händer inte så ofta, men duktiga som de är klarade de det galant! Alla provade och flera tyckte det var väldigt kul trots ovanan med lägre skridskor.
Jag blev också sugen men var osäker på om jag skulle våga med tanke på min handled. Den är värre än någonsin nu och gör ont hela tiden, istället för den där huggande smärtan som jag hade innan. Skit!
Nyfikenheten vann över klokheten och jag snörade på mig ett par skrillor och gav mig ut på isen tillsammans med Fredrik. Han var lite bättre än mig men jag skyller på att min rädsla för att ramla på handleden gjorde att jag inte vågade få upp hastigheten. Orsak och verkan, ni vet!
Kul var det i varje fall :)

Inga kommentarer: