onsdag 11 januari 2012

Bra beslut

Bild från: www.pulstagning.se
Vintervädret är som det är.
Mulet, grått, regn i luften och ca 4-8+.

Efter en bra dag på jobbet och en rolig konferens tog jag mig en promenad hem (cykeln har fått punktering igen) och då tog jag ett BRA BESLUT: Trots att jag har väldigt ont om tid innan middag med Victors vänner så ska jag banne mig få tränat i dag! Vilken träning är smidig om man har ont om tid? Jogging såklart!

Jag måste sluta med alla ursäkter och helt enkelt vänja mig vid att jogga/springa för att till slut tycka att det är rätt så behagligt! Alltså slet jag i stort sett av mig mina kläder när jag kom innanför dörren och drog på mig en löparoutfit och löparskor innan jag ens hann fundera över vad som hände. iPoden i fickan, på med Combatmusiken och iväg! Tjoff bara!!

Det var en av de skönaste träningarna på länge!
Visst, jag höll bara på i 30 minuter, men det var 30 positiva, problemförlösande och energigivande minuter som dessutom gav mig en spark i baken till vidare löpning! Me like!!

Inga kommentarer: