måndag 11 juni 2012

Skolavslutning, EM och packning

Idag slutade våra härliga nior på Fridaskolan. Klockan 17.30 var det dags för avslutningsmiddag och alla elever var superfina. Tur att jag hade klätt upp mig, det kändes som att de verkligen var värda det. Denna årskull var min första mentorsgrupp på Fridaskolan och jag kunde inte fått en bättre start. Jag har varit skeptisk till att arbeta som lärare på högstadiet men de har ändrat mitt synsätt och jag kommer fortsätta med det ett bra tag till, om jag får. Till hösten blir det i varje fall ett nytt gäng och det ska självklart också bli kanonkul... jag kommer dock aldrig glömma mitt första härliga gäng.
Denna vackra lykta fick jag av mina elever - den kommer passa hur bra som helst i mitt hus =)

När den grymt goda middagen var uppäten, alla tal hållna, musikframträdanden genomförda och betygen utdelade så var det dags att ta farväl. Då kom tårarna på många elever och jag var tvungen att bita ihop ordentligt för att inte ryckas med. Jag är ju så otroligt blödig.... Efter lite fotande och ytterligare kramar så skingrades skaran rätt så snabbt. Sveriges första match i EM 2012 stundade & den ville ju typ ingen missa. Känns dock tryggt när de väljer att titta på fotboll tillsammans hemma hos någon istället för att de "ränner på stan". Sådant gillar vi!
Med tanke på hur matchen utspelade sig så gjorde det inte så mycket att packlådor stod i vägen...  
Även jag slog mig ner i soffan och kikade på Ukraina - Sverige och blev precis som alla andra riktigt besviken. Det kommer dock fler matcher så man får väl inte tappa hoppet ännu. Jag passade på att packa lite under tiden och jag tycker att jag fyller låda efter låda men ingenting försvinner... mycket skumt. 17 dagar kvar, jag borde hinna utan problem?? 


Inga kommentarer: