onsdag 18 februari 2009

TJO KOKO!!!


Mitt namn är "Pappi" och jag har precis insett att jag är en tidsoptimist. Jag har alltid tänkt att jag bara har många järn i elden men jag har nu också insett att jag tror att jag hinner med hur mycket som helst på dygnets vakna timmar. Inget konstigt med det, så har det alltid varit, men nu ska jag även skriva en blogg om denna vardag. Kanske inte blir så jätteintressant men kan man skriva om kläder så kan man skriva om vad som helst. :)

Jag hade en blogg 2005-2006 och sedan skrev jag flitigt på www.resedagboken.se under min lilla tid utanför Sveriges gränser. Då lyckades jag få till det ganska bra och jag hoppas att skrivförmågan finns kvar. Ska försöka skriva så fort jag har tid (och något att säga). Kan bli ofta eller mer sällan eftersom jag har följande roller.

JAG ÄR:
  • Gymnasielärare på 100%

  • Instruktör ca 5pass/v

  • Receptionist/medlemsrådgivare

  • Kompis - försöker få till lite socialt umgänge emellanåt

  • Singel - kan vara påfrestande ibland eftersom det tas för givet att man regelbundet ska vara ute i vimmlet

  • Städgalen - dammsugaren åker fram några gånger i veckan och disken ska helst vara färdig innan jag ätit klart, om det går.

  • Pratsjuk - om vad spelar ingen roll, oväsentligheter är vanligt förekommande.

  • Moster - måste få umgås lite med mina underbara syskonbarn.

  • Barnbarn - obligatorisk stormarknadsshopping på lördagar med farfar.

  • Dotter - söndagsmiddag hos mor & far på söndagar, med AVSTÄNGD mobil för att undvika tjafs.

  • Planeringsfreak - 3 olika kalendrar med samma information och speciella block till mina att-göra-listor, hmm, ingen kommentar.

  • Studerande - joppi, läser visst en 15-poängskurs på distans.

  • (Uppsatsskrivande) - ligger på IS för tillfället så nämn den INTE, tack.

  • och sist men inte minst BLOGGARE!
TJO KOKO!!!

Inga kommentarer: