fredag 20 februari 2009

LYX

Denna torsdag har genomsyrats av LYX, eller vad tycker ni?

  • SPORTLOV - jajjemän, läraryrket är precis så lyxigt som ni alla tror. Vi har bara lov och ledigt i stort sett hela tiden. Börjar jobba på måndag igen, 6 veckor och sedan påsklov :) Ett litet tips bara, gnäll inte på hur bra lärare har det. Sätt er i skolbänken och bli lärare ni också!
  • TVÄTT - kanske inte låter så lyxigt men jag har faktiskt hunnit tvätta 4 maskiner i följd idag och dessutom haft tid att ha kvar det i torkrummet = inga kläder på varenda liten hängmöjlighet i lägenheten. UNDERBART! Tog tillfället i akt att tvätta min älskade skidjacka från Nike. Den skulle tvättas i 30 grader men det fanns inte på maskinen. Tog då handtvätt för att vara på den säkra sidan, oops, ingen centrifugering där inte. Ut kom en jacka som vägde ca 30 kg. Helt plötsligt var det heller inte så bra att den var utrustad med snowstopper för vattnet samlades liksom i hela jackan och kunde inte komma ut... krama, krama, krama. Blött, blött, blött.
  • MIDDAG FÖR TVÅ - en vanlig torsdag kommer jag hem från jobbet, har en timme på mig att laga mat, äta den och infinna mig på gymmet. Detta brukar medföra att det blir något lättlagat och inte vidare avancerat. Jag har en finsmakare till lillasyster och hon lyxar till det i stort sett varje dag tycker jag. När hon frågade om jag idag ville komma in (vi bor grannar) och äta fläskfile, sås och pressad potatis tvekade jag inte en sekund - LYX och väldigt gott.
  • HEMTENTA - nja, det har väl inte varit så värst lyxigt att tillbringa dagen med en hemtenta men det kommer bli lyxigt till helgen eftersom jag idag avklarat 2/3 av den. Jippi! Boye och Conrad är klara. Imorgon blir det textanalys av Moa Martinsson...
  • TRÄNING - i vanliga fall hinner jag inte med så mycket träning utöver de pass jag själv instruerar men idag unnade jag mig att gå ner och vara med på ett Steppass innan mitt boxingpass började göra. Gött, kul och lyxigt ;) Hade också finfrämmat på boxpasset idag och det gjorde det hela extrakul.
  • BLOGG - jopp, det känns som en förmån att få sitta här och skriva om hur bra min dag varit, lyckligt lottad. Att jag dessutom är nyduschad och sitter här med en kopp vamr choklad på min vänstra sida och hembakade tekakor på min högra gör inte saken mindre bra precis.

Skulle kunna beklaga mig över att jag efter denna trevliga dag får gå och lägga mig ensam men jag vill istället påpeka att det är jäkligt underskattat att ha en hel dubbelsäng för sig själv - här ska sovas.

Inga kommentarer: