måndag 23 februari 2009

Tillbaka på jobbet

Sportlovet är slut och nu drar vardagslivet igång med sina vanliga rutiner igen. GÖTT.
På måndagar börjar jag lite senare än övriga dagar och behöveri nte gå hemifrån förrän kl 9.15. Detta innebär att jag hinner utföra något innan jag går hemifrån. inga stora projekt men småsaker. Idag har jag till exempel hunnit boka biljetter till Pink's konsert!! Bokat, betalt och klart - yee hoo. Har länge velat gå och titta på den urcoola tjej. Det blir jag och lillasyster som tar tåg upp till Stockholm den 10 NOVEMBER (ligger långt fram i planeringen nu). Vi ska antagligen bo på hotell och passa på att fira hennes fördelsedag. Kanske några av mina showande vänner jobbar på Wallmans och att man kan passa på att se dem när man ändå är där upp. Vi får se!

Trots en veckas lov var det ganska tomt i både mail och fack på jobbet. Skönt. Fick dock ta tag i IG-varningar. Mindre kul. Det hade varit helt underbart om man kunde få godkänna alla, men om de inte ens dyker upp på lektionerna är det svårt att få dem motiverade till att delta. För att få en lite mer positiv stämning så skrev jag även omdöme till de elever som sköter sig bra - de kan få höra lite positiva saker också, ofta säger vi bara till när något är mindre bra. VARFÖR?

Som vanligt flög dagen iväg och helt plötsligt hade jag jobbat över drygt en timme, har man kul så har man liksom, hihihi. Tog en rask promenad hemåt och slötittade på That 70's show medan jag slängde i mig lite mat i form av pasta och fiskpinnar. Ingen gourmetmiddag men det går snabbt och är gott. Kollade på klockan var och varannan minut för jag fick för mig att jag tagit fel på tiden eftersom jag hann sitta framför tv'n, men allt var som det skulle. Kul tvprogram och tydligen bra uppladdning för jag orkade med att:
1. Leda BodyCombat - så kul!!! Fullt ös
2. Boxas med Sevim - lite ur fokus men Sevim jobbade desto bättre
3. Leda styrka - skulle ta det lite lugnt med vikterna men körde med nästan samma som vanligt.

Det är ingen hit att köra dessa tre pass i följd men det var ne engångsföreteelse, kvalitén försämras och man håller automatiskt igen för att orka alla pass.

På vägen hem gick jag omvägen förbi Matmor för att hämta ett paket som inte fick plats i brevlådan. Är ju såå himla nyfiken så jag var ju bara TVUNGEN.
Det var ett paket från iForm. Ett löparlinne och cykelbyxor. I paketet låg en lapp; Välkommen som ny prenumerant - hmmmmmm. Jag började prenumerera i våras och avslutade denna prenumeration häromveckan. Inte konstigt att jag inte visste vad det var....
MEN kan det vara ett tecken från ovan - ut och spring med dig kvinna!! Variera träningen!

Shit, jag borde nog göra det. Men inte så länge det är snö och is, någon gräns får det finnas.

Minns inte vad det var jag skulle skriva om idag egentligen, nu måstej ag sova i varje fall. Ska jobba 8-21 imorgon, fettisdagen.

Inga kommentarer: