torsdag 26 februari 2009

Special K


Halloj där ute i slasket!

Den fina snön börjar försvinna och vattenpölarna slår sig fram genom slasket.

Bläää, helt prickiga byxor efter morgonpromenaden till jobbet.


Idag har jag haft en längre dag än vanligt.

Började kl 7.50 på skolan och jobbade oavbrutet till 15.45. Slet verkligen mitt hår idag över mina lektioner i engelska, thaiengelska ger inte eleverna godkänt precis.

På väg till nästa jobb, receptionen, där jag började 16.30 stannade jag i affären och köpte lite frukost till imorgon. Trött som jag var behövde jag något sött och uppiggande.


Jag faller för all reklam och idag åkte en Kelloggs Special K Strawberry & Dark Chocolate ner i varukorgen. På reklamen på TV ska det tydligen passa bra om man är sugen på något sött, typ glass och tårta m.m.

Hmmmm, det var lögn!


Visst, det var gott men inte i klass med riktiga efterrätter och samtidigt var det för sött för att kännas som en bra frukost = alltså en meningslöst alternativ till ingenting. Något man bara äter för att man inte har något annat att göra.

Nu är inte jag någon finsmakare och har lite speciella smaklökar så jag rekommenderar er ändå att testa och inte bara gå på mina tyckanden. ´Damen i reklamen njuter ju så det står härliga till :)


Hur som helst så slutade jag kl 22.30 i receptionen och är nu hemkommen efter en ganska speciell afton. En liten fråga? Visst är det alltid ett sista giltlighetsdatum på presentkort? Eller är det något som jag personligen har hittat på för en enda kund för att göra just hennes dag dålig??


Imorgon är det LÖN!!! Ratatataaaaaa

Inga kommentarer: