tisdag 22 september 2009

På G igen (hoppas jag)


Hej hej hej!

Det har gått sådär med skrivandet måste jag säga.

Lämpligt vore väl att skylla på tidsbrist men det skulle vara en lögn och man ska inte ljuga i onödan. Jag har helt enkelt proriterat bort bloggandet under våren (som var galet hektisk) och under min sommar på Rhodos.


Nu är det höst och precis som vanligt innebär höst - NYSTART, på alla plan, håll och kanter. Jag har blivit uppsagd från jobbet på skolan och under en vecka var jag väldigt orolig över faktumet att jag för första gången sedan 14års-ålder var arbetslös. Det har nu löst sig! :)


Jag tar tillfället i akt att återuppta srivandet av min uppsats, mitt examensarbete på lärarutbildningen. ÄNTLIGEN!

Jag håller tummar och tår för att jag inte ska vara en tidsoptimist denna gång utan att jag tar tag i den på riktigt och satsar 100%. Än så länge har det gått sådär, tiden har gått till andra utbildningar och planering (inövning) av pass.

Nu är den tiden förbi och idag, måndag, börjar jag alltså mitt ambitiösa liv som student och timanställd på gymmet. Jag ska klara av att planera in självstudier här hemma i lägenheten alldeles själv och inte se mig själv som ledig!

Lätt som en plätt? Såklart, alla andra är ju ändå på jobbet! Klockan är redan 13 idag och jag har inte börjat ännu, var tvungen att sortera mina foton från Rhodos i datumordning först och lägga dem i rätt månads mappar osv. Allt för att få ett inre lugn innan jag sätter igång.


Nu ska jag BARA öva på tre låtar Bodycombat och sedan är det plugg fram till lunch..... hmmm, kurrar ju redan i magen. Kanske borde äta först också?

1 kommentar:

Liza sa...

Underbart att du är på bloggarbanan igen. Jag kommer att följa slaviskt, de vet du!! =)
Massa kramar och tack för lille fikastunden idag =)