onsdag 23 september 2009

Tvättstugan by night

Klockan 07.00 imorse hade jag tvättid, inte en drömtid men det är skönt att ha det avklarat. Efter en hel del surfande igår kväll lade jag mig och läste lite kurslitteratur om Heteronormalitet, kanske inte låter så rockigt men det är faktiskt intressant. Läste dock lite för länge och klockan var över tolv när jag släckte.

Vaknade ändå någon minut innan klockan skulle ringa och drog på mig lite kläder och lullade ner till tvättstugan. Fyllde maskinerna och väntade in 7-slaget. Maskinerna går nämligen inte att starta innan dess. Minuterna gick och jag började bli lite lätt irriterad... kan klockan bli 07 så jag kan få krypa ner i sängen igen, grrrr. Väntade ett tag till, började vakna till mer och mer och till slut så stampade jag mig uppför mina tre våningar under många svordomar.

Väl inne i sovrummet ser jag att klockan är 01.12!!!!
Jag har alltså stått i tvättstugan i cirka 15 min mitt i natten och svurit över att jag inte har någon egen tvättmaskin. Kände mig ganska dum, om man säger så. Borde kanske ha reagerat på att det var bäcksvart ute, men icke, helt fokuserad på tvätten. Jag skrattade lite åt mig själv, kröp ner i sängen och somnade om.

Nu är klockan 08.30 och tvätten är snart klar och om en timme ska jag ha styrkapass, med andra ord: FRUKOSTDAGS!

Inga kommentarer: