lördag 3 oktober 2009

Barnvakt

Har precis förflyttat mig från soffan till datorstolen. Har legat och småslumrat i nästan en timme, helt slut efter dagens uppdrag; barnvakt. Min systerson Zacharias är 6 år och vi umgås alltför sällan på egen hand. Idag var det så dags för nästan 5 timmar ihop.
Vi möttes i spöregnet och tog oss till biblioteket för att låna lite böcker och även film, moster är lite fattig denna månad och kom på att det är ett billigt alternativ till videobutikerna :)

När vi ändå var ute i ovädret passade vi på att köpa lite lördagsgodis (samt ingredienser till morgondagens bak). Sprang sedan hem och kämpade oss upp för alla trappor.
- "Det här huset är verkligen jobbigt, så många trappsteg varje gång..."
Väl hemma skulle vi då börja leka och jag insåg efter ca 5 min att man inte lekar samma som när jag var ung. Tragiskt att man blivit så gammal att man kan använda den meningen men så är det. Skillnaderna kan också bero på att han är kille och då lekar man ju lite annorlunda saker.

Först ut var en variant av memory och då var det med motiv från filmen Madagaskar. Så långt var jag med, men man fick tydligen inte säga "lejonet", det heter faktiskt Alex. Och hur kan jag vara så dum att jag inte vet vem Melman är, hallå! Det blev oavgjort i denna match och näst ut var Pokémon - förstod ingenting och misstänker starkt att Zacharias hittade på spelgång och regler allteftersom. Orättvist.
Vet ni vad alla dessa små djur heter?

Sedan var det dags för GOGOS! Jag har länge undrat vad detta är och idag fick jag då äntligen veta: små plastfigurer! Tydligen ska man ställa dem på rad och sedan kasta en annan gogo på dem och de man får ner har man vunnit. Typ som vår tids puttekulor... Mycket skumt, och tydligen väldigt dyrt!
När lekarna var över åt vi makaroner och korv, ansvarstagande moster som jag är så fick han faktiskt äta upp maten innan vi tog fram godis och lite cheese ballz. Tittade på filmen Antz och hade det allmänt mysigt i soffan. MEN nu har jag fått städa, städa, städa och är som sagt var helt slut!
Långdragen som vanligt och nu kommer Homie och ska leka med mig! Tjo koko!!

Inga kommentarer: