tisdag 13 oktober 2009

Brrrr

Frost på taken imorse när jag gick till tåget. Riktigt ruggigt faktiskt och jag insåg att det nog är dags att plocka ner vinterjackan från vinden ganska omgående. Blir tyvärr ingen ny i år, börjar inse att man får ändra sina levnadskostnader när man är student igen. Förhoppningsvis klarar jag mina kurser och kan återgå till att vara en ARBETANDE kvinna :)

Tåget kom i tid och jag behövde bara stå på perrongen i 4 min. GÖTT. Väl framme i GBG gick jag av tåget och kunde kliva direkt på spårvagn 4. Ibland har man tur, det gäller bara att glädjas för det lilla. Jag brukar ta en promenad från Centralen till skolan (Humanisten) men idag var jag värd att transporteras fram...

Lektionen börjar om 20 min och jag hoppas, hoppas, hoppas att det är givande idag. Ämnet för dagen är "Konstruktioner av kön och klass" och det låter spännande. Romanen vi utgår ifrån är klassikern Vinterviken som skrevs 1993. Jag tror att ni alla har ett svagt minne av John-John, om inte annat så från filmen med samma namn som ni nästan garanterat fått se i skolan.
Har jag rätt?
Efter denna lektion så ska vi få genomgång av Göteborgs Universitetbibliotek för att vi lätt ska kunna hitta alla artiklar, romaner och facktexter som vi behöver till vår uppsats. Jippi!

Lunchade med min f.d. mentorskollega Magnus Ring igår och jag skickade med honom min enkät så nu är jag igång på riktigt... Go Sofia, go Sofia! Nu var det såklart inte bara därför vi sågs men jag tog tillfället i akt och det känns bra. Jag stillade också min nyfikenhet av vad som händer på MÅG (gymnasiet där jag jobbade förut) och fick än en gång pratat av mig om min ANTI-het (nytt ord) gentemot "karlar". Hahahaha.

HA EN TOPPENDAG!

Inga kommentarer: