måndag 12 oktober 2009

Provjobbat

- Vad får det lov att vara?
Igår kväll mellan 19-22 provjobbade jag på en pub/restuarang/disco i stan som heter Butlers.
Tanken är att jag ska jobba lite extra där när de är i behov av mer personal. Spännande!


Min käre vän Bedros arbetar där sedan flera år tillbaka och han tog väl hand om mig. Som vanligt på ett nytt jobb är det mycket att tänka på och just nu känns det som att jag aldrig kommer lära mig skillnaden på alla olika öl, whiskey och cognacsorter....
I puben satt fem stammisar och vid övriga bord satt ledig personal. Det var alltså inte så jättemycket att göra och det passade mig finfint. Nu kunde jag i lugn och ro slå in på kassan, torka bord och fylla på i kylarna.
Den svåraste utmaningen igår var att hälla upp fatöl så att det blev rätt mängd skum på toppen, förhoppningsvis lär jag mig det med tiden. Ser redan fram emot nästa gång :)

När jag kom hem började jag fundera på ett schemaförslag till vårterminen på Plus... gillar att pyssla med sådant så helt plötsligt var klockan 01.30, oops. Slängde allt mitt marknadsgodis för jag klarar uppenbarligen inte ha godis stående. No disciplin!

Inga kommentarer: