söndag 11 oktober 2009

Kvalitetsdag

Lördagen den 10 oktober blev en riktig kvalitetsdag, bara så där.
Började dagen med att gå på Bedros dubbelstep vilket innebär att man har två stepbrädor istället för en. Herregud vad jag skuttade omkring. Återigen insåg jag att jag inte är en snurrande människa, men kul var det och svettigt blev det.
Snabbade mig hem och fräschade till mig för att 45 min senare möta Homie (Elin) på stan för att gå på Trollhättans årliga höstmarknad. Har jobbat eller varit bortrest de senaste 6 åren så jag var riktigt förväntansfull. Blött hår och kalla vindar gjorde att jag hade min mösspremiär för denna höst. mysigt!

Vi strosade runt på marknaden och kikade lite här och var. Utbudet var inte så stort då varannat stånd sålde samma sak. Munkar, marknadsgodis, t-shirts och julklappspapper. Jag köpte faktiskt 1/4 kg marknadsgodis, inte för att det är jättegott utan för att det hör till.
Sa det va så sa det va!

Köpte med oss lite kaffe/chai latte från Espresso House och fikade med lite bullar hemma hos mig. Fikan blev väldigt lång och Homie var här till strax innan kl 18. Helt otroligt härligt! I lugn och ro lyckades vi prata om en massa saker! Fler sådana impulsumgängen tack!

Mötte Jojjo i dörren och tog en promenad upp till Strömslund med henne för att hela lördagskvällen mysa med min storasyster och hennes familj. Kanon! Barnen är så söta och när fotbollen var slut plockade vi fram ett sällskapsspel och umgick utan TV till klockan närmade sig tolvslaget. Det var inte igår kan jag säga och det var verkligen kanontrevligt.
Självklart blev det en del godis under tiden och det var grymt skönt att även gå hem igen. Frisk luft är underskattat!

Kröp sedan ner under täcket och kände mig mycket nöjd med dagen trots att jag inte prickat av en enda grej på min "måste-göra-lista". Härlig känsla!

Inga kommentarer: