lördag 28 november 2009

Luftslottet som sprängdes

Fredagar måste innehålla färre timmar än andra dagar.
Vid sextiden kämpar jag för att få upp mina tunga ögonlock, ramlar sedan runt i lägenheten för att få med mig allt i väskan. Klockan sju sitter jag på spinningcykeln och väcker kroppen. Därefter vet jag inte riktigt vad som händer för helt plötsligt är klockan 16.00 och jag slutar för dagen.
Direkt efter jobbet idag åkte jag och farfar ut till Överby för att handla... alldeles för längesedan. Vi har bra länge haft en lördagstradition som består av frukost och shopping på COOP Forum. Vet inte vad som hänt i höst men vi har liksom inte fått till det.... tråkigt. Det är så himla mysigt.


När klockan närmade sig 18 kunde jag inte hålla mina ögonlock uppe så då fick jag överge datorn och slumra lite i soffan. Kvällen erbjöd nämligen biopremiär ihop med Sevim och Annelie... då vill man ju inte sitta och sova.
Med lite popcorn och dryck slog vi oss ner på Biograf Forums femte rad för att se premiären av den tredje filmen i Milleniumtriologin av Stieg Larsson, Luftslottet som sprängdes.
I tidningarna har filmen fått blandade recensioner men jag lät mig inte påverkas utan var ganska säker på att jag skulle tycka om filmen. Och det gjorde jag!
Lisbeth Salander är lika cool som vanligt och i vissa partier sitter man på helspänn. Trilogin var inte gjord för film men jag tycker att de lyckas bra med att göra även sista delen intressant, trots att den främst utspelar sig på ett sjukhus och i en rättegångssal.

Många av er har inte sett filmen och kanske inte heller läst böckerna så jag ska inte avslöja mer om handlingen utan rekommenderar istället att ni går och tittar på den. Lite mys i höstmörkret.
Är ni nyfikna så kika in denna lilla teaser =)

http://www.youtube.com/watch?v=jJfxPekowd8

Inga kommentarer: