lördag 28 november 2009

Middagslur

Ikväll ska jag göra min första lönelördag på Butlers, som personal alltså. Eftersom jag ännu inte är van vid att jobba på nätterna så har jag nu försökt att sova i två timmar men det går sådär.
Jag har inte lärt mig att sova i förebyggande syfte än så jag får ta igen det imorgon istället. Om det behövs vill säga. Egentligen är dagen ägnad till tvätt, två instruktioner och megaplugg på schemat och kanske repris av Idol och Robinson.

Nu ska jag ta en dusch och äta lite mat... det måste jag få i mig i förebyggande syfte, annars är jag ingen trevlig kvinna i puben.
Ha en trevlig lördag... vem vet, kanske dyker ni upp på Butlers.
TJO KOKO!!!

PS: Varför heter det tupplur?
Wikipedia gav mig följande svar: Ordet kommer av det gammelsvenska ordet tupp eller topp, som betyder kort, och lur, av lura som betyder vila.

Inga kommentarer: