onsdag 11 november 2009

Pappi goes Pink

Igår hade jag och Jojjo en spännande dag i storstaden.
Vi åkte tunnelbana cirka 12 gånger på 12 timmar och det var inte för att det var roligt! Vi var helt enkelt tvungna då det krånglade med våra konsertbiljetter och för att vi inte hittar så bra i Stockholm. Dagen bestod således av cirka 70% stress och 30% hunger, hahahaha.
Vi skulle ha lunchat på Matvarufabriken där Andreas (http://boandreas.blogspot.com) jobbar men när vi kom till Odenplan var det INGEN som kunde guida oss rätt så vi hamnade på Möbelcafét 14.05. Då hade vi "klarat oss" på en kopp te sedan vi gick upp... inte likt oss.
Senare på dagen tog vi tunnelbanan till Östermalmstorg där vi skulle möta vår mammas kusin Eva. Har inte träffat henne på år och dar så det var riktigt trevligt. Vi strosade runt i Stureplansgallerian och saluhallen innan vi åt en fantastisk sallad på Mocco. (Kika in på www.mocco.se och kolla in menyn) Jag åt en Mocco nyttig och det var en smakupplevelse, mums... skulle lätt få i mig en just nu.
En snabbis till vår lilla lägenhet i Ropsten och sedan spårvagnen till Globen med ca 500 andra människor (ungdomar). Vi hittade våra platser och kunde äntligen pusta ut. Förbandet höll igång publiken mellan 19.30 och ca 21. Sedan entrade PINK scenen genom att hissas upp ur golvet - COOLT! Touren heter Funhouse och scenen såg ut som en lekplats/cirkusarena - massa färg och olika "våningar". Hon varvade attitydfulla tempolåtar med allvarliga ballader, "erotik" med akrobatik och det var en show som motsvarade alla mina förväntningar. Jag gick dock därifrån med ett frågetecken... varför hade hon inte med låten SOBER som trots allt är med på albumet med samma namn som showen??

Jag gick även därifrån med motivation... motivation till att ta tag i min träning på allvar. Pink är grymt vältränad och just idag skulle jag ge vad som helst för att se ut så i kroppen... vad som helst :) Så nu mina kära vänner är det nytt liv på allvar, Pappi will go Pink - beach 2010.
Snälla hjälp mig - peppa mig när det är tufft och stoppa mig när jag vill falla in i gamla mönster!

Pink gjorde massa akrobatikkonster - imponerande!


Inga kommentarer: