torsdag 12 november 2009

This is it

Efter ett härligt Functional Moves-pass igår gick jag hem och tog en dusch innan det var dags att gå på bio med Jon, This is it! Jag är inget stort Michael Jackson-fan utan har lyssnat på hans låtar lite till och från genom åren. Efter att sett Jon på Rhodos dansgolv i sommar så vet jag att han tycker om denne artist väldigt mycket så självklart följde jag med när han ville kolla in filmen. Man kan tycka vad man vill om Michael Jackson men han är en av våra största artister genom tiderna och det känns som att man borde se denna dokumentär.

Just precis, dokumentär är vad det är. Går man på This is it och tror att det ska vara en film i vanlig bemärkelse så har man fel och kan bli besviken. Det är ihopklippt material av repetitionerna inför en enorm konsert och vi får följa Michael och hans personal i deras arbete med showen. Eftersom jag var på Pinks konsert dagen innan var det oerhört intressant att se hur mycket arbete som ligger bakom. Sen går självklart inte Pinks konsert att jämföra med hur denna show hade blivit. Michael hade koll på minsta lilla detalj och så fort det inte stämde med hans vision så bad han dem, på ett väldigt ödmjukt sätt, att ändra.
Fascinerande och det är sorgligt att han inte hann genomföra detta projekt... det hade blivit något historiskt i konsertväg.

For your information så beställde vi bara in popcorn och vi åt inte ens upp hälften.... HURRA!!
THIS IS IT!! Nu jäklar är det på allvar :)

Inga kommentarer: