lördag 14 november 2009

Styrketräningsutbildning

Är väldigt förvånad.
Sov knappt fyra timmar inatt, då jag var rädd för att försova mig, och ändå är jag inte så värst trött. Klockan är strax efter 18 och jag har tillbringat nästan 10 timmar på Älvhögsborg. Idag påbörjade jag nämligen en utbildning i Grundläggande styrketräning. Det är något jag velat göra länge och eftersom de behöver fler instruktörer på gymmet som kan ge nya medlemmar instruktioner så blev det äntligen dags! Jippi!

Älvhögsborg Utbildning är en utbildningsorganisation som är en mindre, billigare men minst lika bra variant som t.ex Safe eller The Academy. Jag har ansvarat för ett flertal utbildningar i BOXING i deras regi och tycker det är skitkul, MEN inget slår den "egna" utbildningen. Det är så härligt att lära sig nya saker och att få lyssna till kunniga människor. Det är verkligen inspirerande. Mathias Brunberg är utbildad personlig tränare och läser till naprapat i Stockholm sedan tre-fyra år tillbaka. Han ingår numera i vårt utbildningteam och denna helg ansvarar han för sin första utbildning i grundläggande styrketräning.
Jag vill ge honom en stor eloge för det är banne mig inte lätt att ha utbildningar för grupper där man känner några av deltagarna sedan tidigare. Han behöll dock en professionell attityd och lät oss sväva ibland men fångade sedan sin röda tråd och fick in oss på rätt spår igen.
Jag hade med mig två redbull i väskan för att inte bli trött men kursens innehåll var varierande och intressant = jag drack endast en och det var enbart för att jag var törstig.
Dagen flög iväg och nu sitter jag här med massa nya intryck och inspiration. Självklart ska det bli gött att sova men jag längtar faktiskt redan tills imorgon då vi ska jobba vidare med hur vi kan utveckla våra basövningar. Ska försöka att inte pika eller utmana Linda stup i kvarten..... svårt bara när vi har den effekten på varandra, oavsett vad det gäller =)

Nu ska jag äta lite pannkakor och sedan krypa ner under filten och kika på Idol på tv4Play.
Avslöja inte vem som åkte.

Inga kommentarer: