söndag 15 november 2009

Utbildad =)

Sådär, då har man gjort klart steg 1 i utbildningen till Gyminstruktör och jag är färdig för att ge instruktioner i grundläggande styrketräning. På tisdag ska jag jobba på gymmet då ska det instrueras minsann, ÄNTLIGEN!

Idag har vi gått igenom marklyft, knäböj, stretching och rörlighetsträning. Tekniken i marklyft var förvånansvärt bra =) och rörligheten i gluteus och ilipsosas var katastofal =(
Nåja, det är väl bra att få reda på sina svaga punkter så att man kan börja arbeta med dem för att undvika skador... problemet är ju bara att det är roligare att träna sådant man är bra på.

Under dagen fick vi instruera varandra och vid dagens slut fick vi som examination instruera RIKTIGA kunder/medlemmar. Skitkul!

Efter utbildningen åkte jag direkt upp till min storasyster för att fira både henne och Saga som fyller år i dagarna. Megahungrig och slängde mig smörgåstårta och alldeles för mycket kladdkaka med grädde och honungsmelon.... MUMS!

Nu ska jag skriva rent mina anteckningar från helgen, kolla över Plus vårschema och försöka planera in lite plugg i kommande redan fullspäckad vecka.
TJO KOKO!

Inga kommentarer: