lördag 5 december 2009

19 timmar fredag

Jag klev upp för 19 timmar sedan och vart dessa timmar tagit vägen ska ni nu får en ordentlig redogörelse för =)

06.00 Klockan ringer och jag snoozar två gånger - Snoozeknappen är en väldigt bra uppfinning.

07.00 Cykelpass startar dagen - Ljuvligt

08.30 Inspirationsföreläsning teori och praktik RED CORD - Jag är helt såld. Dessa röda "rep" som man fäster i taket är ett fantastiskt träningsredskap där man jobbar helt utifrån sina egna behov då man först kollar av sina svaga länkar i kroppen och sedan tränar upp dem. Jag har tydligen vrålstarka hamstrings (baksida lår) och är klenare (har svårare för att koppla på) gluttarna (rumpan). Skulle kunna skriva ett helt inlägg om detta men det kommer äskert längre fram. Är ni nyfikna kan ni kika in följande hemsida. www.redcord.se

11.30 Jobbar vidare med olika rullande scheman inför vårterminen

13.00 Lunch - Ett litet tips är att ni inte fryser in kokt potatis och sedan värmer det i micron. Om ni inte redan visste det så smakar det päckel, bläää. Tur att det fanns lite start kvar sedan frukosten.

13.30-20.30 Receptionen - Min härliga fredagskväll i receptionen som jag alltid undrar hur jag ska ta mig igenom och varje gång blir jag förvånad när det är dags att räkna kassan... Tiden går fort när man har roligt :)

20.30-23.30 Socialt umgänge med Turken framför Idol - Jag följer Idol för första gången och jag följer det slaviskt. Vill helst inte missa en minut. Snabbade mig alltså upp till Sevim och insåg hos henne att jag visst var hungrig (något som jag tidigare nekat). Till Sevims stora lycka har en pizzeria i stan börjat med hemkörning för 15 kr. Hahaha, hon är såå lycklig. Vi beställde pizza (utan tomatsås till mig) och trots att jag inte gillar pizza så slank hela ner, slurp sa det och jag minns knappt vad den smakade. När Erik sedan hängde löst var jag mycket, mycket nervös och för att hjälpa honom på traven ringde vi och skickade sms. Tror det var våra röster som avgjorde och han är nu i final!!!! Jippi! Han kommer ta hem segern!! Jag kunde slappna av och då kom tröttheten så det var bara till att avbryta vår trevliga afton och gå hem.... för att fastna här.

Håll tummarna för mig imorgon.... tvättider och jag har inte kommit så bra överens det sista.

GRATTIS TILL EDINA OCH HOMIE som fyller år idag (lördag 5 dec)!

PS: När Sevim hämtade pizzorna i trappuppgången förut så säger den kvinnliga "leverantören" typ följande: "Vi har haft så mkt att göra idag, jag har f-n blivit rövkn...ad på jobbet...." Tur att det var Sevim som mötte henne och inte jag, hade blivit helt generad ju.


Inga kommentarer: