tisdag 15 december 2009

Dramacykel

Yoyo!
Ännu en effektiv dag, härligt.
Efter frukost med Jojjo gick jag iväg för att ha cykelpass på Plus med ett företag. Sedan upp på cykeln och till MÅG (skolan där jag har jobbat) för att göra en liten undersökning om ungdomsspråk. Några ärenden på stan (t.ex köpa strumpbyxor som inte är vita) och alldeles nyss åt jag middag hos min syster. Om en timme börjar jag på Plus och innan dess ska det diskas och förhoppningsvis dammsugas. Jiiihooo!
Mitt cykelpass i förmiddags blev lite dramatiskt då en av deltagarna svimmade under stretchen och föll in i fönstren, rätt ner (med hakan först) i ett bord, fönstret igen och sedan pang ner på golvet. Jag råkade ropa Helve... rätt i mikrofonen när jag sprang fram till honom. Hoppas ingen tog illa vid sig men jag blev rädd att han spräckte käken eller något. Efter några minuter var han vid fullt medvetande igen och jag kunde pusta ut. Drama, drama, drama. Jag hade ändå varit framme två gånger och frågat om det var ok och enligt honom själv var det bra, usch. Skrämmas på det där viset.

Av mannen med skägg
du kan önska något till din vägg
Av klistermärkesmaterial är denna gjord
du kan välja mellan en massa olika ord

Inga kommentarer: