onsdag 16 december 2009

Felplacerad

Halloj!
Redovisningen gick bra idag, över förväntan faktiskt. Jag gillar ju att stå framför folk och prata så det var riktigt kul. Det är lite komiskt att man på Högskolan känner igen alla roller som finns i en gymnasieklass. Den där som alltid ska ha rätt, den där som alltid ska göra allt perfekt men skrapar man på ytan så är det inte så mkt där, den blyga, den fnissiga osv. Kul! Vet inte riktigt vilken roll jag har, den stressade kanske, hahahaha. Kommer nästan alltid flygandes in med andan i halsen. Dock inte idag eftersom Bedros tog mitt pass imorse. Tack!

En av föreläsningarna handlade om MINDFULLNESS. Hmmm, då kändes det som att jag kommit helt fel. Enligt mig är det flumflum. Jag blir inte lugn av sådant prat, tvärtom.
- Stanna upp och tänk efter
- Var här och nu
- Låt tankarna flöda och stoppa dem inte, känn efter var de tar vägen i kroppen
- Var snäll mot dig själv och känn efter inför varje beslut....
Herregud, då hinner man ju inte med något annat


Något som inte är felplacerad är dagens vara:

Finns för både pojke och flicka,
om du ut ur mängden vill sticka,
vira runt och smycka din arm
eller låt den hänga och pryda din barm.
I designen lite råa men ändå fina,
låt mina favoriter bli en av dina

Björg gör handsmidda smycken i naturliga material och förutom halsband finns det armband och underbara ringar. Härliga små budskap förgyller en del av deras smycken.... välj och vraka.



Min favoritring!!!!
Bästa köpet någonsin =)

Inga kommentarer: