måndag 7 december 2009

För sista gången

Jag hoppas att detta är det sista inlägget om tvättstugan, för alltid.
Jag var så lycklig i lördags när jag hade bokat rätt tid och tog mig upp kl 07.

Eftersom tvättiden är slut kl 11 och jag samma tid skulle åka till Göteborg med Per så gick jag ner 10.40 för att hämta sista omgången tvätt i torkrummet och torktumlaren. När jag kommer ner står min granne och hänger upp sin tvätt och alla mina kläder ligger i en hög, en fuktig sådan.
Jag började fundera över min vimsighet och tänkte att jag återigen missat att ställa om klockan eller något.

Jag (S): Hej! Går min klocka fel?
Granne (G): Nejdå, jag har bara lite bråttom så jag gick ner tidigare
S: Är min tvätt redan torr?
G: Nej, men det blir ju aldrig torrt här nere.... jag har pratat med hyresvärden om det.
S: Aha...
G: Jag brukar inte ha så bråttom men nu i jultid så är det så mycket man ska hinna med...
S: Ja, det är ju det....

Slängde ner min fuktiga tvätt i tvättkorgen och rusade upp för att hinna hänga upp allt på tork i hela lägenheten. Då kom ilskan. Så kan man ju inte göra!!! Eftersom han redan höll på att torka sin tvätt så måste han ha varit nere och lagt i sin tvätt vid 10-tiden... alltså när jag fortfarande hade en timme kvar. Grrrrrrr.

Inga kommentarer: