måndag 7 december 2009

Fitnessfestivalen-09

I lördags var jag & Per på Fitnessfestivalen för att gå på kvartalsutbildning i BodyCombat 42.
Vi var inte där speciellt länge och det gjorde mig faktiskt ingenting.
Jag är inte så intresserad av bars, proteinpulver, tabletter och drycker, och det är i stort sett det som säljs. Visst, en del nya gymmaskiner fanns och sedan är det uppvisningar och tävlingar också. Hade jag känt någon deltagare hade jag säkert velat titta men nu blev jag avskräckt av all brunkräm, stela rörelsemönster, lösnaglar, silikonläppar, silikonbröst, extensions, high heels, hotpants osv. Visst att fitnessvärlden är kroppsfixerad men det kan väl vara några delar som är ÄKTA? Självklart är tjejerna ihop med en kille som är tre gånger större och för att vara det måste de vara GIANTS!
När jag säger att jag vill träffa en "vältränad" kille är det alltså inte en sådan jag menar... det är snarare läskigt.

Mötte mitt ex och det kändes lite halvskumt eftersom vi inte pratat på väldigt länge, och jag var inte beredd på det för 5 öre. Vi bytte några ord och sedan var det dags att träna, jippi!
Passet var bra och jag ser redan fram emot att börja öva in denna nya koreografi =) Har gott om tid på mig för vår premiär är inte förrän vårschemat börjar den 11 januari 2010.

På vägen hem stannade vi på McDonalds och jag nöjde mig med lilla menyn eftersom det skulle bli middag på 30årskalaset senare samma dag. Var duktig och beställde en hamburgare utan ketshup, börjar lära mig.
Trodde jag. 2 minuter senare sitter jag och doppar mina pommes i en liten skål med ketshup.
En mycket förvånad Per frågar varför jag står och vänmtar skitlänge på en hamburgare utan för att sedan äta det ändå..... ooooops. Tänkte visst inte så jättelångt. Det blev ett pommes med ketshup bara, puh. Tråkigt att vara megaprickig på festen.

Vi var inte hemma förrän runt 17-tiden och 18.00 skulle vi vara på STIP för välkomstskålen. Alltså blev det lite lätt stressigt MEN jag hann.
Hur vi hade det på festen får ni veta i nästa inlägg.

KRAM

Inga kommentarer: