tisdag 22 december 2009

Glömsk

Uppe 07 imorse för att tvätta. Inga missöden (än så länge), tro det eller ej.
Mellan de första maskinerna snoozade jag lite lätt och oj vilka läskiga drömmar jag hade. Väldigt råa och onda, skrämmande. Vågar inte ens skriva om dem här, då tror ni att jag är psyko.
Chattade lite med Sevim medan jag åt frukost och av en slump skrev att jag snart skulle ut till Överby med farfar och pappa. Då uppdagades det att jag visst skulle jobba på SG idag. Hmmm.... trodde inte på Sevim först för det stod inget i min kalender. Dubbelkollade min mail och mycket riktigt har jag glatt skrivit att jag kan jobba denna dag. Attans, jag som hade en megalång att-göra-lista! Men, men, nu gäller det bara att vara ännu mer effektiv.

Alltså blir det inget långt inlägg här.
Slå in paket och få in dem under granen är punkt 2 på listan och det borde jag hinna.
DAGENS VARA:

I ett samhälle med massa stress,

kan denna få dig att känna press.

På ett dygn hinner du mer än du tror,

denna är tydlig och finns som liten och stor.

Den tickar och på batteri går,

vad det är tror jag du förstår.

1 kommentar:

Sevtap sa...

Det är mycket att hålla reda på nu innan jul. Tur att du kunde kila ner till Sevim, hon brukar ha mycket så här innan jualfton.

Shit, vad du är bra på julrim! Kan man få anställa dig några timmar? Älskar julrim, men rimmar som en kråka :(

Hoppas du hinner med inhadling av klappar i kväll. De har öppet längre tror jag...

Hej ho!