torsdag 3 december 2009

Inte sant!

Det kan FAN inte vara sant. När jag kommer ner till tvättstugan med all tvätt och en jäkla massa kläder på mig så har jag bokat fel igen. Mitt lilla nummer satt så fint insatt kl 07.00 den 4 december. Det är ju imorgon och då börjar jag jobba kl 07.00. Hur klantig får man lov att vara? Fattar inte vad jag håller på med, skriver i min kalender ca 20ggr/dag och ändå kan jag inte hålla koll på dagens datum. Grrrrr. Nu har jag bokat den 5 dec kl 07.00. Är det på lördag?????

Positivt att jag redan hade dragit på mig kläderna för jag lämnade kvar mina säckar i tvättstugan och gick min promenad ändå. Pinnade på rätt bra till en början, ut med aggressionerna bara. Det var kolsvart ute och träd, buskar och gräsmattor var täckta av rimfrost. Så vackert. Har man rätt kläder på sig så är det skönt att promenera i kylan.
Jag hade med mig kameran i fickan och det blev några naturbilder längs vägen. Skulle verkligen vilja ha en systemkamera och lära mig ta riktigt fina bilder.
Efter en varm men snabb dusch kilade jag upp till Annelie för att äta frukost med henna och Sevim. Vi har försökt få till en träff i snart en månad så det var trevligt att det äntligen blev av. Lyx att bara slå sig ner vid ett fulldukat bord. Jättegott var det och jag åt som aldrig förr. Tack Annis! Annelie & Jocke har världens sötaaste dotter, Elina. Hon charmade oss som vanligt och istället för att diskutera livet och skvallra så dansade vi som tokar till: Tänk om jag hade en liten, liten apa!! Underskattad låt, den är ju grym.

Vid elva skulle Sevim till SG och jag gick hemåt för att slå mig ner vid tangenterna och ta tag i dagens pluggande. Ska försöka vara flitig idag och får endast pausa för att plocka undan och städa lite i lägenheten. Börjar på gymmet kl 16 och skulle verkligen behöva sola innan men vi får se hur det blir med det.

Ha en härlig torsdag!
KRAM

Inga kommentarer: