söndag 20 december 2009

Lilla Julafton

Igår hade vi tjuvstart på julafton.
Lilla Julafton hemma hos mig med några av de tjejer jag umgås mycket med. För två månader sedan fick de ett litet mail med ett julrim av mig. I rimmet stod det vad de skulle ha med sig och alla kom ihåg sin tilldelning. Även Sevim, fniss fniss.
Först ut var glöggen, mums. Jag har lärt mig tycka om det och det blir nog fler koppar innan årsskiftet. Sött och sliskigt, precis som det ska vara. Medan vi väntade på gröten högg vi in på pepparkakor och Monicas hemmagjorda knäck. Ännu sötare och godare.
När gröten var klar flyttade vi ut i köket och förutom julmust tog vi även fram Homies lussekatter. Det var nog de godaste jag någonsin ätit. De som lämnades kvar är redan slut. Åt dem till frukost idag, hälsosamt??
Vi tjötade, skrattade och åt så det stod härliga till. En stund senare mådde vi mindre bra. Kroppen säger ifrån när man utsätter den för sådan sockerchock, fy fasen.

In i vardagsrummet igen för att spela en variant av julklappsspelet. För en gångs skull var Sevims julklapp poppis. Ingen ville ha min, snyft snyft. Jag var dock inte så påhittig så jag får skylla mig själv. Jag hade köpt en megaToblerone. Varför vet jag egentligen inte, hmm. Jag var på OnOff en dag för att handla en annan julklapp och då låg dessa Toblerone där i kassan med en stor prislapp 49Kr, Perfekt tänkte jag.... mindre bra tänker jag nu.
När klockan ringde och spelet var över satt Elin med min i knät så hon blev offret denna gång, tror nog att det kommer slinka ner på ett eller annat sätt.

Strax efter 19 fick vi splittra oss igen. Lite olika aktiviteter stod på våra scheman och man får försöka vara så tidseffektiv som möjligt. Det viktigaste var att vi hann ses och mysigt var det. Vi saknade dock Annis och Edina men de får hänga på nästa gång. Eller hur?

Klockan 20 började jag jobba på Butlers. Kvällen bestod av en hel del städning och andra roligheter så den gick ganska snabbt. Lade mig 04.20 - IGEN!
Det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig när jag tidigare i veckan lovade att ha 20/20/20 idag kl 11.00. Ruskigt trött när klockan ringde men passet gick bra och nu sitter jag här. Klockan är 14.00 och 19.00 ska jag vara på personalfest med Butlers. Känns mindre lockande JUST NU men det kommer bli skitkul när man väl är där. Borde nog sova lite innan... har inte blivit så många timmar denna helg.

Natti natti...

Inga kommentarer: