måndag 14 december 2009

Måndag morgon

Hur har ni börjat er måndag?
Jag började med en fruktad cellprovskontroll. Finns roligare saker att göra på måndagmorgon men som min barnmorska sa, det är ju för hälsans skull, en livsförsäkring, blabla. Hade lite svårt att lyssna på henne när jag låg där och stirrade upp i taket med händerna hårt knutna på magen. Vem vill ha ett sådant jobb? Sitta och titta in i andras könsorgan hela dagarna, jag hade drömt mardrömmar.... urk.

Hon var väldigt pedagogisk och förklarade exakt vad hon gjorde - JAG VILL INTE VETA men mötet började inte lika trevligt. Som vanligt ska de räkna ut BMI (Body Mass Index) och som vanligt ska de poängtera att jag ligger lite för högt. Inte så högt att jag inte får äta p-piller men det är ändå värt att tänka på, gggggrrrrrrrrrrrrr. Jag blir sint!!! Jag får väl gå ner 10 kg så att de blir nöjda där någon gång.

Nåja, det där var klockan 08 imorse och sedan dess har jag suttit här på Högskolan Väst och gjort klart ett grupparbete. Jippi! Har även lånat massa bra litteratur till uppsatsen. Jippi igen!
Ska få iväg ett mail till min handledare att jag inte kommer bli klar till den 22 dec.
Känns väl sådär men samtidigt har jag kommit igång nu och tycker det är roligt så förhoppningsvis fortsätter jag kämpa på och får skicka den till tryck nästa omgång....

Ha en bra dag i den underbara kylan. Kram

Inga kommentarer: