lördag 2 januari 2010

Ändrade planer

Jag är en flexibel människa.
Oftast!
Men inte idag. Dagen var så bra planerad och nu fick jag precis reda på att det är ändrade planer. Magplask! Jag hade verkligen sett fram emot denna dag och nu sitter jag här butter och tycker synd om mig själv. Kanske låter som att det var världens grej på gång, men riktigt så allvarligt var det inte.

Så här såg planen för 2 januari ut:
  1. Gå på Bedros Step up. Det gjorde jag minsann och jag hittade på lite egna steg här och var ;)
  2. Skriva klart uppgiften i Ungdomsspråk - har skrivit en halv A4, så nu är två sidor klara och det är bara två kvar. Varför går det sååå långsamt?
  3. Åka pulka med roliga människor och dricka varm oboy i backen, samt bjuda på upptinade kanelbullar. Det blev inget med det för det finns tydligen inga pulkor att få tag i och soppåsar duger inte. Suck, suck, suck. Jag ville verkligen åka, behöver frisk luft och glada skratt efter 3,5 timmar framför datorn (avbrott för ca 10 telefonsamtal). Känns inte jättekul att plumsa iväg själv till backen och springa upp och ner. Jaja, vad är en dag i pulkabacken? Det går väl fler tåg. Om inte snön tynar bort (bitter, bitter, bitter). För att bli glad igen ska jag nu därför värma mina kanelbullar och avnjuta dem ihop med lite god glögg. Alla frestelser måste nämligen bort ur skåpen innan 4 januari då jag ska försöka mig på att bli en sundare människa.
  4. Fortsätta plugga. Planen var att jag skulle ha massa ny energi efter pulkandet och då få ihop de två sista sidorna. Det ser mörkt ut för det nu. Tydligen ingick inte disciplin automatiskt med det nya årtiondet. Tycker man kunde fått det på köpet, faktiskt.
  5. Äta middag på Butlers. Inte något som ingick i mina planer så vi får se om jag hänger med. Känns inte som att jag är värd det när jag inte utnyttjar mina lediga dagar till det jag ska. När jag dessutom är totalt, helt och hållet megapank så känns det inte riktigt som prio ett. Mjölk, tandkräm och toalettpapper känns LITE viktigare.

I brist på pulkaåkning idag får jag njuta av några filmklipp från vårt impulsiva åkande igår:

3 kommentarer:

S sa...

Vi tänkte också åka lite pulka, men snön yr ju ner så det blev Överby istället. Inte lika kul men lite omväxling.

Klart du är värd middag på Butlers, du har ju pluggat och gjort klar ten uppgift! Du kanske kan hjälpa mig med ett paper som skulle varit inne i oktober??? Ha det KUL ikväll!

Lina sa...

Hihi har du oxå kommit på att det inte är nån idé att börja det nya livet redan nu...
Man börjar alltid på en måndag, så varför inte ta den veckan när det är dax för rutiner igen :)

Pappi coolo sa...

Klart man alltid börjar NYTT liv på måndagar, men planen var att smygstarta lite försiktigt redan under helgen men det har gått sådär.

S- vad är det för paper du ska skriva?